God leidt

4 juli 2014

Gods plan voor mij in Tanzania komt steeds dichterbij. Ik ga over concrete zaken nadenken. Nu is het ook de tijd waarin God mij duidelijk leiding geeft. Er komen mensen op mijn pad die belangrijk kunnen of zullen zijn voor mijn toekomst. Mensen komen spontaan met ideeën of verhalen die aansluiten bij de plannen. Erg bijzonder. Het vult mijn hart met blijdschap om te merken dat God echt aan het werk is met en door mij.

Natuurlijk zijn er zaken waar ik me als mens toch nog zorgen over maakt. In februari ben ik van plan voor een paar maanden naar Tanzania te gaan om de taal beter te leren en zaken te regelen. Ik heb mezelf ook al wel alleen gered in Israël. Maar een paar maanden "alleen" is wel even wat anders dan een paar weken. Toch weet ik dat ik het nodig zal hebben om zeker in mijn schoenen te staan als ik er daadwerkelijk ga wonen.
Op de lange baan maak ik me ook nog wel zorgen over de financiën. Ik weet dat God ook hierin zal voorzien. Er is helaas niks menselijker dan je zorgen maken. God stelde mij vandaag gerust door Mattheüs 6:25-34.

Maak u geen zorgen over eten, drinken en kleding. Uw leven is belangrijker dan het voedsel! En uw lichaam is belangrijker dan kleding! Let eens op de vogels. Die maken zich geen zorgen over wat zij moeten eten. Zij hoeven niet te zaaien of te oogsten of te bewaren, want God geeft hun wat zij nodig hebben. U bent Hem toch meer waard dan de vogels! Al die zorgen maken uw leven geen dag langer. Waarom zou u zich zorgen maken over kleding? Kijk eens naar de bloemen in het veld. Die staan daar te bloeien zonder zich druk te maken. En toch zag koning Salomo, met al zijn pracht en praal, er niet zo mooi uit als zij. Als God zo goed zorgt voor de bloemen -die vandaag in het veld staan en morgen weg zijn- zal Hij dan niet nog veel beter voor u zorgen? Wat heeft u toch weinig vertrouwen in Hem! Maak u dus geen zorgen over wat u zult eten of aantrekken. Met dat soort dingen vullen de ongelovigen hun leven. Uw hemelse Vader weet heel goed wat u allemaal nodig hebt.
Geef God en Zijn Koninkrijk de hoogste plaats in uw leven. Hij zal dan in alles voor u zorgen. Maak u geen zorgen voor de dag van morgen. Ook morgen zal God u weer geven wat u nodig hebt.

Het raakte me. Het was net wat ik nodig had. God voorziet me ook hierin.