Gebeurtenissen van de afgelopen tijd

13 april 2015 - Apeldoorn, Nederland

Beste volgers,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update heb geschreven. Hou je vast, want er volgt een heel verhaal!

De belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen tijd is toch wel het bidden en vasten. Ik ben in maart dit jaar 10 dagen naar bidden en vasten geweest van Herman Boon. De eerste drie dagen vond ik verschrikkelijk, maar na deze 10 dagen begon ik dichter bij God te komen. Ik merkte wat Hij deed en ik merkte dat er een geestelijke strijd is. Tijdens het bidden en vasten heb ik God dingen gevraagd. Ik vroeg God of hij inzicht wilde geven in de relatie die ik toen had. Ik vroeg Hem of Hij in de situatie van die vriend wilde voorzien. Ik vroeg God of Hij wilde voorzien in de financiën en de spullen die ik nodig heb voor mijn project in Tanzania. Ook vroeg ik Hem of Hij wilde helpen in de relatie met mijn vader. Het laatste wat ik aan God vroeg, is of Hij mij een logo en een naam voor mijn stichting wilde geven. Nu kan ik je vertellen, dat God in al deze punten heeft voorzien!! God liet me zien dat ik beter een punt kon zetten achter mijn relatie. Dit heb ik ook gedaan. God gaf die vriend een woonruimte en werk. Ik heb een achterbak vol met babyspullen gekregen (zie foto). Het gaat nu stukken beter tussen mijn vader en mij. En... God gaf me een naam voor mijn stichting! Euodia. Deze naam staat in Filippenzen 4:2. Ik heb tijdens bidden en vasten nog niet opgezocht waar het voor staat, maar het trok me gewoon zo aan!

Tijdens het bidden en vasten heeft iemand een beeld voor me gekregen. Een vrouw zei dat ze 's nachts wakker was geworden en een bloem voor zich had gezien. Die bloem was zo mooi! Maar dit was niet het beste van de bloem. Hij rook zo sterk en lekker. Die geur trok mensen aan. Ze zei dat ik de bloem was en dat mensen naar me toe zullen komen door iets om mij heen. Toen ik thuis opzocht wat Euodia betekend, viel ik nog net niet van mijn stoel. Euodia betekend 'sweet fragrance' en 'good journey'. Toen ik verder zocht kwam ik er achter dat Euodia een zoet geurende bloem is. Hoe toepasselijk!

Een jongen die ik ken van het kinderwerk dat ik doe maakt logo's. Ik vroeg hem of hij een logo voor me kan maken. Dit heeft hij voor me gedaan. Ik heb het logo toegevoegd aan de foto's.

Iets anders waar veel tijd in is gaan zitten, is het naaien van wasbare luiers. Ik heb een naaimachine aangeschaft en heb naailes gehad van een zuster uit mijn gemeente. Door mijn perfectionisme heb ik het snel opgepakt, maar ben ik ook niet snel tevreden over het resultaat. Ook van het naaien heb ik een aantal foto's toegevoegd.

Hoe gaat het nu met mijn studie? Deze week heb ik mijn presentatie om mijn afstudeerproject af te ronden. Finally!! Mijn plan is om in juli naar Tanzania te vertrekken. Of ik na een half jaar nog terug kom, weet ik nog niet.

Dit was het even voor nu.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl