Geestelijke groei

11 augustus 2014 - Wenum-Wiesel, Nederland

Op mijn blog houd ik jullie op de hoogte van mijn plannen, voorbereidingen en de reis. Niet alleen in de praktische zin van het woord, maar ook op de geestelijke manier. Ook in mijn geloof groei ik en maak ik een reis.

Vanavond was er ook weer een moment van geestelijke groei. Sinds kort ga ik naar een christelijk café in Apeldoorn. Iedere maandagavond wordt er een avond georganiseerd met muziek, eten en een spreker. Vanavond was er een Belgische spreker, met zo'n heerlijk accent, die na afloop graag voor mensen wilde bidden. Eerst wilde hij bidden voor de mensen die Jezus aan wilde nemen als hun redder. De spreker was al een tijdje aan het bidden voor mensen. Ik besloot mijn spullen te pakken en weg te gaan. Op de drempel van de buitendeur hoorde ik de spreker naar zieken vragen. Het drong diep tot me door. Ik besefte dat ik moest blijven. Ik heb al een tijdje last van benauwdheid. Dit is zelf zo aanwezig dat ik een tijd geleden bijna flauwviel. Ik liep terug en begon mee te bidden voor de andere zieken. Het was erg bijzonder om te zien hoe God deze spreker gebruikt. Ook ik kreeg een woord voor iemand anders. Terwijl ik dit deelde aan de vrouw voor wie we hadden gebeden, was de spreker zijn spullen aan het pakken. Voor mijn gevoel stond ik weer op die drempel. Ik moest weer zelf de stap zetten.

De spreker heeft uitgebreid de tijd genomen om voor me te bidden. Voordat ik kon zeggen waar ik gebed voor wilde, begon hij al voor me te bidden. Heel bijzonder hoe deze man bad voor problemen waar ik mee worstelde, maar waar ik niet over sprak. Nu geloof ik niet in toeval. Ik geloof dat God me redde van hetgeen waar ik mee worstelde.

Ondanks de grootte plannen die God met me heeft, had ik last van Irreële angsten. Hoe zeker ik ook ben van mijn toekomst, zo zeker ben ik nog niet altijd over het leven dat ik hier leid. De angst niet goed genoeg te zijn. De angst om teveel te zijn. De angst niet gewenst te zijn. Ga zo nog maar even door. Angst houdt je gevangen, bewust en onbewust. Het weerhield me ervan mezelf te zijn en vrij te zijn. Er is voor gebeden. Ik voelde de druk op mijn borstkas langzaam verdwijnen. Warmte en rust namen de plek van de druk in. Jezus is gekomen om ons te redden. Om ons te bevrijden van de zonde die ons in de greep houdt. Het voelt goed om weer vrij te zijn. De vrouw naar Gods hart te zijn.

Mochten jullie lopen met angst, blijf er niet mee doorlopen. Jezus wil je dolgraag verlossen. Vraag Hem om hulp. Laat je vullen met liefde en niet met angst.